15 Temmuz Parkı karanlıkta
18 Haziran 2026 tarihinde saat 21.30 sularında çekilen görüntülerde, Giresun otogar karşısında bulunan ve İl Özel İdaresi’ne ait 15 Temmuz Parkı’nın tamamen karanlıkta kaldığı görüldü. Parkta aydınlatma sistemlerinin çalışmadığı, özellikle akşam saatlerinde vatandaşların ve çocukların güvenli şekilde alanı kullanmakta zorlandığı tespit edildi.
Konuya ilişkin Giresun Anahtar Parti İl Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, parkın uzun süredir bu durumda olduğu belirtilerek çocukların güvenli oyun alanı hakkının ihmal edilemeyeceği vurgulandı. Açıklamada, “Çocuklarımız gece karanlığında oyun oynamaya çalışıyor. Bu durum kabul edilemez” ifadelerine yer verildi.
Açıklamada ayrıca, İl Özel İdaresi’ne ait parkın neden aydınlatılmadığına ilişkin yetkililere çağrıda bulunularak, gerekli bakım ve onarım çalışmalarının bir an önce yapılması gerektiği ifade edildi.
Çocukların güvenli yaşam ve oyun alanı hakkının temel bir kamu sorumluluğu olduğu belirtilen açıklamada, parkların aydınlatılmamasının yalnızca karanlık bir ortam oluşturmadığı, aynı zamanda güvenlik risklerini de beraberinde getirdiği kaydedildi.
Yetkililerin konuya ilişkin hızlı şekilde adım atması gerektiği vurgulanırken, Anahtar Parti’nin benzer sorunların takipçisi olacağı belirtildi.
