GİRESUN’DA BARAJ, GÖLET, KANAL VE AKARSULARDA SUYA GİRMEK YASAKLANDI, UYMAYANLARA İDARİ PARA CEZASI UYGULANACAK.

Giresun Valiliği il genelindeki 

Giresun Valiliği il genelindeki

Giresun Valiliği, özellikle yaz aylarında il genelindeki baraj, gölet, regülatör, sulama kanalı, drenaj kanalı, taşkından korunma tesisleri ve akarsularda meydana gelebilecek boğulma olaylarının önlenmesi amacıyla 2026/01 numaralı bir Genel Emir yayımladı. Vali Mustafa Koç imzasıyla yürürlüğe giren emre göre, söz konusu su yapılarında ve akarsularda serinlemek ya da yüzmek amacıyla suya girmek tamamen yasaklandı.

*Tatlı Suların Ölümcül Risklerine Dikkat Çekildi*

Yayımlanan Genel Emir’de, depolama tesisleri ve kanalların yüzmek için hayati riskler barındırdığı detaylıca açıklandı. Baraj ve göletlerdeki engebeli zemin yapısının ani derinlik değişimlerine yol açtığı, tabandaki çamur formu ile su bitkilerinin batma riski yarattığı belirtildi. Ayrıca tatlı suyun kaldırma kuvvetinin deniz suyuna oranla düşük olması, su sıcaklığının aniden düşmesiyle vücutta oluşan soğuk şoku (hipotermi) ve dik/eğimli kanal yamaçlarından geri çıkmanın zorluğu gibi etkenlerin boğulma vakalarını tetiklediğine dikkat çekildi.

*Uymayanlara İdari Para Cezası Uygulanacak*

Genel esaslar çerçevesinde, yasaklı su kütlelerine giren 15 yaş ve üzeri kişilere kolluk kuvvetleri, belediye zabıtaları ve DSİ görevlileri tarafından 5236 Sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesi (Emre aykırı davranış) uyarınca idari yaptırım cezası uygulanacak. Suya giren 15 yaşından küçük çocuklar ise görevlilerce sudan çıkarılarak güvenli bölgeye uzaklaştırılacak. Çocukların korunması ve kamuoyunun bilinçlendirilmesi amacıyla İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, DSİ ve yerel yönetimler tarafından bilgilendirme çalışmaları yürütülecek.

Mustafa Koç Duroğlu Beldesi Previous post DUROĞLU’NDA VALİ ZİYARETİ: HİZMET VE PROJELER MASAYA YATIRILDI